Predictions-14th June to 19th June system

Claude Cat

On my bike
Moderator
Ski Pass
Platinum
Jul 6, 2001
141,119
108,837
3,525
Canterbury, Vic
WeatherChaser GFS "snow forecast" below for Hotham/Falls

Fri 15/06/2012 3cm Snow Min -1, Max 0 1700m Fresh to Moderate, NW
Sat 16/06/2012 6cm Snow Min -2, Max 0 1600m Moderate to Strong, NW/W
Sun 17/06/2012 4cm Snow Min -1, Max 2 1700m Fresh to Strong to Moderate, W/SW
Mon 18/06/2012 2mm rain Min 1, Max 3 2100m Light to Fresh, SW/W
 
Remove ads with a
Ski Pass

skiflat

Old n' Crusty
Aug 10, 1999
37,434
1,506
1,063
rocketboy said:
Donza said:
Upper level trough showing on the charts
that will be interesting

why - what does that mean for NSW resorts?

Possibility of MORE snow than predicted

IMO
 
Last edited by a moderator:

skiflat

Old n' Crusty
Aug 10, 1999
37,434
1,506
1,063
Slight improvement in ACCESSR

Min of 10cms which is better than nothing for Mid June

Fri
e4c5bb29.png



Sat
d41c66d3.png



Sun
c6db807a.png
 
Last edited by a moderator:
Remove ads with a
Ski Pass

skiflat

Old n' Crusty
Aug 10, 1999
37,434
1,506
1,063
ACCESSR

NSW = Hmmmmmmmmmmm

Someone care to post freeze levels

a69f107c.png



574366c3.png
 
Last edited by a moderator:

CarveMan

Tremendous Slouch
Ski Pass
May 12, 2000
89,980
84,826
1,515
Les Hautes Montagnes
aussieskier.com
IMO the weekend has fizzer written all over it. I like the front on Monday but doubt there will be much precip with it.

It's also been interesting to watch the reaction to Jane's forecasts - she talked about modest snow numbers at high altitudes and all the reaction on FB and other channels was "OMG IT'S GOING TO SNOWZ THIS WEEEEKENDZZZZ!!!!!!" - totally ignoring all the qualifiers and going for the full upside.
 

Claude Cat

On my bike
Moderator
Ski Pass
Platinum
Jul 6, 2001
141,119
108,837
3,525
Canterbury, Vic
IMO looks like 850hPa temps around 2C on Saturday, perhaps a tad lower on Sunday. I guess that translates to a freeze level of 1700m on Saturday and perhaps 1600m Sunday
 

Claude Cat

On my bike
Moderator
Ski Pass
Platinum
Jul 6, 2001
141,119
108,837
3,525
Canterbury, Vic
3pm GFS - precip and freeze levels.

12061612_1500.gif


12061612_1500.gif


12061618_1500.gif


12061618_1500.gif


12061706_1500.gif


12061706_1500.gif


IMO nothing to see here, move along.
 
Last edited by a moderator:
Remove ads with a
Ski Pass

Donza

Dogs body...
Platinum
Apr 21, 2004
139,686
106,779
3,563
woonona
I reckon we might struggle to 25 hey
I just have this feeling.
I was suprised the bom chucked out those numbers.

btw its going to be windy
 

The Plowking

Part of the Furniture
Ski Pass
Aug 15, 2000
18,547
12,303
813
Bonbeach, Vic
Donza said:
I reckon we might struggle to 25 hey
I just have this feeling.
I was suprised the bom chucked out those numbers.

btw its going to be windy
-10 cm and I agree.
Sunday pm looks alright I reckon on arvo runs.
 
Last edited by a moderator:

Katanga

First Runs
Jun 12, 2011
509
1
0
Unina Beach
Katanga said:
Temps looking a bit too warm/borderline IMO

Would prolly be best if this one just slid to the south and wait to see what the 21st can deliver.

Yep, sticking with it
 
Last edited by a moderator:
Remove ads with a
Ski Pass

Log in

or Log in using
Remove ads with a
Ski Pass